İl içi tayin başvurusunda bulunmak isteyen öğretmenlerin belirli şartları sağlamaları gerekiyor. Başvuru yapabilmek için:
1. Adaylıklarının kaldırılmış olması,
2. 30 Eylül 2024 tarihi itibarıyla bulundukları eğitim kurumunda en az üç yıllık çalışma süresini tamamlamış olmaları,
3. 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 4’üncü maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak görev yaparken üç yıllık çalışma süresi sonunda öğretmen kadrosuna atanmış olmaları ve bu kadroya atandıkları tarihten itibaren 30 Eylül 2024 itibarıyla bir yıllık çalışma süresini tamamlamış olmaları,
4. 7433 sayılı Kanun kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak görev yaparken öğretmen kadrosuna atanmış olmaları ve bu kapsamda 30 Eylül 2024 itibarıyla sözleşmeli ve kadrolu toplam dört yıllık çalışma süresini tamamlamış olmaları gerekmektedir.
BAŞVURULAR NASIL YAPILACAK
Öğretmenler, il içi atama başvurularını Elektronik Başvuru Formu’nu doldurarak mebbis.meb.gov.tr veya personel.meb.gov.tr adreslerinden yapabilecekler. Başvurular hizmet puanı üstünlüğüne göre değerlendirilecek ve öğretmenler 40 tercih yapabilecekler.
İl İçi Atama Takvimi
Başvuruların Alınması: 13 Mayıs 2024 – 17 Mayıs 2024 (Saat 16.00)
Atamaların Valiliklerce Gerçekleştirilmesi ve Sonuçların İlanı: 22 Mayıs 2024
İnha Listelerinin İlgili Valiliklerce Sisteme Girilerek Atama Kararnamelerinin Oluşturulması: 22-23 Mayıs 2024
Görevden Ayrılma İşlemleri: 14 Haziran 2024
TAYİN BAŞVURU HAKKINDA DETAYLAR
Öğretmenlerin isteğe bağlı il içi tayin başvurularıyla ilgili tüm detaylar ve başvuru şartları MEB tarafından duyurulmuştur. Başvuruların nasıl yapılacağı ve hangi şartların arandığı konusunda detaylı bilgi için Milli Eğitim Bakanlığı’nın resmi web sitelerini ziyaret edebilirsiniz.